Ons arsenaal om uw motorfiets van alle kwalen te verlossen en hem te optimaliseren.:
Dynojet Dyno model 250i met data acquisition, Toerental+omgevings temperatuur correctie +lucht brandstof opname en Eddy Current rem systeem voor de injectie modellen. | |
Techno research DirectLink Pro USA tuning optimalisatie software en Centurion Pro Plus Diagnose software voor Harley Davidson | |
Daytona Twin Scan II voor Harley Davidson diagnose | |
Diag4bike Harley Davidson diagnose Breakout box 62 pin voor harley EFI Deplhi |
|
injectie + ontstekings tuning kan op 3 manieren |
1 .Handmatig afstellen . Biedt de mogelijkheid om Air / Fuel Ratio ( AFR ) aan te passen en Ignition Advance handmatig in te stellen met een beperkt bereik van + / -20 % (limiet is instelbaar ) . Voor beide cylinders apart. Om wat meer uitleg heb ik hier een voorbeeld van de een XL1200R die we gedaan hebben, testbankprint en de tune4bike afstelling |
Bike Tech Suzuki Tuner | |
GS-911 : BMW diagnose gereedschp | |
Pico Technologie, oscilloscoop Diagnose | |
Sykes Pickavant + JIMS benzine injectie tester | |
Optimate batterij lader 150/9 en testers | |
SUN 4-gas tester | |
L&R sweepzone, ultrasonische reiniging De enige manier om efficient uw carbuator of ander vitaal motor onderdeel te reinigen. Ook gebruikt in ziekenhuizen of bij de juwelier of tandarts. |
|
SnapOn compressie tester SnapOn cylinder lek tester De cylinder Lek Tester toont het druk verlies in elke cylinder en laat ook de verlieslatende plaats hoorbaar waarnemen (zuigerveren - kleppen, cylinder 1-2-3 of 4, ...) |
|
Dynojet Dyno model 200 voor al onze afstellingen, race en baan gebruik .
Bijgevoegde interface voor data acquisition met volgende modules:
Atmospheric sensing module, meet absolute luchtdruk, lucht temperatuur en lucht vochtigheid. Deze metingen worden gebruikt om het vermogen/koppel te calculeren volgens de DIN, SAE, ISO, EEC, JIS normen. |
RPM module,meet het toerental op. |
Dynamometer input/output module: verzend en ontvangt data van de testbank en hand bediening |
CPU module : is de 32-bit processor die de opgenomen datat van de expansie modules overmaakt aan de hoofd computer met WINPEP software |
Air Fuel Ratio module : meet de hoeveelheid lucht en brandstof in de uitlaat, hiermee kan je voor elk toerental en elke gasklep positie zien of uw lucht-brandstof verhouding klopt en uw motor optimaal werkt. |
Om uw motor injectie/carburatie optimaal af te stellen is het balangrijk dat : klepspeling, gasklep synchronistaie, bougies, luchtfilter, ketting en tandwielen, distributie ketten en spanner, banden druk correct zijn.
Een carburatie kit-injectie afstelling verhelpt de volgende problemen :
- Niet goed stationair lopen, stotteren bij wegrijden
- Inhouden (geplof of gestotter) bij een bepaald toerental.
- Onnodig veel brandstof verbruik
Voordelen van een carburatie kit-injectie afstelling:
- Motor rijgedrag wordt soepeler
- Motor wordt sterker (hoger koppel, meer vermogen)
- Motor wordt zuiniger
Er zijn 5 soorten van metingen:
Roll on | Vanuit de 4e versnelling voor het bepalen van de vermogens karakteristiek |
All Gear | Vanaf 2e naar de hoogste versnelling, voor het bepalen van de motorkarateristiek |
Fast Acceleration | Meet hoe goed uw vermogenlijn aansluit tijdens het uit een bocht komen |
NG | Negatief vermogen, meet hoeveel vermogen verloren gaat door de overbrenging en banden . |
CP | Meet het vermogen aan de koppeling |
Tarieven : op aanvraag
UITLATEN. the good the bad and the ugly
Er zijn twee belangrijke punten bij het maken van een uitlaat, de juiste vorm en diameter van de voorbochten en de juiste demper. Indien deze niet op elkaar afgesteld zijn dan zal de motorfiets niet goed presteren. Het is niet omdat je een gekend merk gekocht hebt dat dit de beste keuze is voor uw type motorfiets, soms worden er dempers of voorbochten die passen voor een ander model gewoonweg ook gebruikt voor de uwe.
Met de dynotestbank kan men bepalen of de uitlaat wel een verbetering of een verslechtering van het motor karakter teweeg brengt. Iedere motor heeft zijn eigen karakter, sterke alsook zwakke punten in de vermogenslijn de gekozen uitlaat zal deze punten gewoon duidelijker laten voelen.
De gebruikte uitlaat zal dus ook deels de keuze van de te gebruiken dynojet kit bepalen.
Je hebt de straat versie uitlaten de sport uitlaten en de race uitlaten. Bij deze laatste is het soms beter van een stage 2 of 3 kit te nemen al naar gelang wat je wil doen met uw motorfiets.
Op dit ogenblik is het enkel supertrap die een regelbare uitlaat verkoopt, je kan dus zelf de tegendruk in de demper bepalen door het bijplaatsen of weglaten van plaatjes in de demper. Zo kan men de beste stand bepalen tussen geluid en vermogen.
De afstelling van deze alsook de andere kits is grotendeels afhankelijk van de staat van de motor (compressie, bougies, bobijnen, luchtfilter, klepspeling) en de gebruikte uitlaat, bij een slecht geregelde motor alsook bij een slechte uitlaat kan men geen goede resultaten verwachten. Het is dus altijd beter van voordien de compressie te laten opmeten alsook indien nodig het groot onderhoud van de motor te laten doen. Hierna kan men met een testrit op de dynobank zien wat er valt te verbeteren aan de carburatie.
Deze bevat al naar gelang de motorfiets : hoofdsproeiers, lucht correctie sproeiers, naalden, veren. of een power commander module
Kan gebruikt worden tesamen met een K&N luchtfilter om een betere lucht doorstroming te verkrijgen.
Deze kit wordt gebruikt om de benzine toevoer van uw motorfiets te verbeteren, een soepeler verloop van koppel en vermogen, dus meer vermogen voor de zelfde hoeveelheid brandstof.
De standaard afstelling van de meeste motorfietsen is tamelijk arm waardoor de temperatuur van de motor te hoog wordt, dit kan men duidelijk zien bij custom motorfietsen aan het blauwen van de uitlaten.
Vermogens winst max 5%
Wordt meestal gebruikt bij montage van een race uitlaat, deze kits zijn dan ook bestemd voor mensen die nog iets meer willen dan wat de stage 1 kit te bieden heeft dus meer nog vermogen.
Deze kit bevat al naar gelang de motorfiets: hoofdsproeiers, lucht correctie sproeiers, naalden, veren , power commander, K&N luchtfilter.
Het grote verschil zit hem in de grotere benzine toevoer alsook het modificeren van de luchtfilterkas met een K&N luchtfilter om erop te monteren. Dit is wel niet dezelfde luchtfilter als bij de stage 1 kit.
We geven dus meer lucht en meer brandstof.
Deze kits kunnen we,l bij grote temperatuurs verschillen, alsook bij een grote luchtvochtigheid, van karakter veranderen. Want de hoeveelheid zuurstof die binnenkomt , komt niet meer overeen met de brandstofhoeveelheid die door de sproeiers gaat.
Max vermogens winst 8%
Hier is de uitlaat van zeer groot belang, er mag geen al te groot verlies zijn op de lagere toeren alsook moet het de uitstromende uitlaatgassen aankunnen. De vermogen winst zit hem hier uitsluitend in de hoge toeren dus enkel voor wie altijd in dit toerental gebied rijdt. We geven de motor nog meer lucht en brandstof , veranderen de nokkenassen, flowen de cylinderkop, verstellen de onsteking..
Deze kits zijn dus zeer gevoelig aan de temperatuur. En gaan dus telkens anders reageren.